dimecres, 8 de març de 2017

EL MEU GRAN VIATGE

Sóc professor emèrit de llatí. Regalar-me el viatge a Nova York a bord de l'enlluernador Titanic, em va semblar una bona manera de recompensar els meus esforços de tota una vida de treball callat, rigorós i poc reconegut per tothom. Vaig pensar que havia de fer el meu Grand Tour abans no fos massa tard. Per raons professionals obvies, fins i tot sentimentals, el destí escollit hauria de ser Roma o a tot estirar Florència i Venècia. Però ja estava fins als dallonses de llatins, romans i mandangues. La meva vida iniciava una nova etapa i el Nou Continent em semblà més escaient.
Era el meu regal, havia de ser el meu viatge... i ho va ser, realment: primer i últim. Un passatge a Nova York d'anada i tornada, en segona classe arregladeta, i un bitllet nocturn, de sorpresa, cap a l'eternitat, de regal. Pels de segona, sols d'anada.

Joao Costa Da Moura

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta