dimecres, de gener 17

DIARI DE NAVEGACIÓ DEL CARMEN FLORES

Alta mar, 21 de novembre del 1921
«Ahir a la vesprada s'escoltà un fort tro i la nau va començar a trontollar. S'havia girat un fort vent, que etzibava fortes fiblades contra els pals de l'embarcació. Ens trobàvem en alta mar rumb a Amèrica. Vaig ordenar que pleguessin vertiginosament les veles de l'embarcació per mantenir l'estabilitat. Em vaig dirigir cap a popa. Allí es trobava el timó. El vaig agafar amb fermesa i em vaig prometre que ningú em separaria de la meva nau.
«- De pressa, llenceu l'àncora, hem de mantenir estable el buc del vaixell!
- Sí, senyor capità!
La tempesta elèctrica no aturava la seva ira contra la mar i tot allò que l'envoltava. Zeus semblava un pèl nerviós.
- Tothom sota coberta! Vaig dir...»
Aquell fragment no era més que una part del quadern de bitàcola del vaixell que és conegut com el pailebot Santa Eulàlia, un pailebot centenari.

Bitàcola

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta