dilluns, d’abril 16

HE VIST MÓN

Hola! mira'm! Vosaltres els joves passeu de tot!
Un que s'atura. Vols saber de mi? Sóc un pailebot centenari! No veus els tres pals que tinc?
Em deia Carmen Flores, com la filla del meu primer patró. Amb els anys, m'han rebatejat tantes vegades que vaig arribar a oblidar-ho.

Vaig visitar molts ports! He travessat l'Atlàntic! No t'ho creus? Transportava cereals, fusta, vins, conserves, contraban...! En la Guerra Civil em van posar un canó i gairebé m'enfonso. Em van fer patir. Les he vist de tots colors.

I em van abandonar! Però el Museu Marítim de Barcelona m'ha restaurat! La carícia del vent a les veles em deixa ple de joia, mmm! Visc aquí, i faig d'ambaixador de la ciutat al món. Ara, em dic Santa Eulàlia, serà perquè la vida m'ha martiritzat? En vols saber més? Ves al Museu, gaudeix-lo i després tornes acompanyat d'un guia.

Abril

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta