dimarts, de febrer 6

EL VELER IMPERIBLE

La campana sona i tots els membres de la dotació es preparen per maniobrar de bolina. I tu petit grumet? És el teu primer viatge? Qui sóc segurament et preguntaràs, ara et respondré jove aventurer.

Vaig néixer a les platges de Torrevella. El meu pare fou el mestre d'aixa Antoni Marí Aguirre i la meva mare els materials de la terra, fustes de pi i olivera.

Durant dècades he transportat tot tipus de persones i de materials, sempre fidel als meus mariners. He canviat tants cops de nom i d'aspecte, que el meu primer armador ni em reconeixeria; tanmateix en les meves quadernes mai he perdut l'essència de veler.

He sobreviscut a guerres devastadores. Vaig patir un greu incendi que gairebé posa fi a la meva existència... Però la perícia i l'amor que em processaven els meus tripulants em va salvar.

Sóc un pailebot centenari, sóc el Santa Eulàlia!

Capità Rudnev

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta